Pasii de urmat pentru repatriere funerara

Pasii de urmat pentru repatriere funerara

repatriere_funeraraCand o persoana decedeaza intr-o tara indepartata de meleagurile sale, iar familia si cei apropiati doresc efectuarea inmormantarii in conditii de omagiere, specifice tarii natale ale defunctului, avem de-a face cu efectuarea unui demers de repatriere funerara.

Pentru ca legile de orice fel , difera de la tara la tara (chiar si de la regiune la regiune), la fel se intampla si in cazul celor care vizeaza intoarcerea decedatului in tara sa de drept.Prin urmare, este nevoie de rabdare si informare pentru savarsirea corecta a procedurii de repatriere funerara.

In cazul unui accident in care se constata decesul unui cetatean roman, intr-o tara straina, oriunde in lume este nevoie de 24 de ore pentru ca familia sa aiba acces la demersurile ce vizeaza intoarcerea decedatului in tara de origine, cat si pentru eliberarea certificatului de deces.

Certificatul de deces al persoanei respective nu va fi eliberat decat de catre medicul autorizat din tara respectiva care a constatat decesul, asta in cazul in care moartea s-a efectuat acasa .In cazul in care actul de deces a fost validat intr-un spital, cadrele medicale se vor ocupa de eliberarea acestui document, care este de asemenea si primul cerut pentru inceperea procedurii, dupa trecerea timpului impus de lege (respectiv, cele 24 de ore).

Consemnarea decesului la Consulatul Roman, potrivit legii, nu este obligatoriu, in schimb, inregistrarea evenimentului nefericit la centrele autoritare a statului din tara respective, este elementara si obligatorie, pentru a nu intampina probleme pe parcursul demersului de repatriere funerara. Aceste obligatiuni se datoreaza faptului ca, dupa inregistrarea decesului la autoritatea locala a tarii in care a survenit decesul, Consulatul Roman poate emite certificatul de deces al persoanei respective adaptat in limba romana. Tot la Consulatul Roman din strainatate se elibereaza si pasaportul mortuar.

Pasaportul mortuar este necesar pentru eliberarea actului de deces in tara de origine a defunctului.Exceptie de la necesitatea intocmirii acestui act pentru efetuarea procedurii de inapoiere a decedatuui in tara sa, in Romania, se aplica in cazul in care familia doreste incinerarea corpului neinsufletit pe teritoriul tarii, a statului in care s-a efectuat si pronuntat decesul de catre autoritati, cadre medicale, oameni de specialitate etc.

In primul caz, respectiv dorirea corpului intors in tara, va necesita in permanenta acest pasaport, decedatul fiind insotit pe tot parcursul calatoriei.De asemenea, daca peroana decedata survine dintr-o familie, pasaportul mortuar ii va ajuta, fiind absolut necesar in intocmirea diverselor “facilitati” de pe urma defunctului, precum alocatie pentru copil si pensie de urmas.In cazul in care pasaportul nu se afla in posesia persoanei in nevoie, se poate solicita o transcriere.Aceasta poate fi obtinuta prin intermediul personalului din cadrul Starii Civile straine.Se solicita un extras care va fi apostulat tot in tara respectiva, tradus si totodata legalizat.Pentru obtinerea pensiei de urmas este nevoie ca defunctul sa fie prezent in rubrica destinata “tatalui” in certificatul de nastere al copilului, in varianta originala.

Dupa obtinerea ceritficatului de deces si a pasaportului mortuar, se poate incepe linistitor repatrierea funerara a decedatului pentru omagierea persoanei decedate, infaptuind traditiile si o ultima revedere.

Actele necesare repatrierii sunt urmatoarele:

  1. Certificatul de deces(legalizat si apostolate).
  2. Pasaportul mortuar(Daca persoana nu este incinerata).
  3. Cartea de identitate/Buletinul decedatului in variant originala.
  4. Certificatul de deces medical(intocmit de cadrele medicale)
  5. Certificatul de imbalsamare.
  6. Autorizatia de transport obtinut de la autoritatile locale.